Vecka 10

Veckans plugg:
Skulle varit i skolan idag. Var inte det. Men pluggade hemma idag, var på bibblan och skrev ut delar av ett poesikompendium (48 sidor). Onsdag och fredag ska jag till Lund, de andra dagarna jobbar jag hemma eller på biblioteket. Ska börja skriva min uppsats om Madame Bovary (omtenta) och strukturera upp innehållet om min uppsats på denna delkurs "från realismen till symbolismen". Och läsa, läsa massor.

Veckans mat:
Har noll idéer just nu. Tycker det är ganska kämpigt att få i barnen varierad vegetarisk kost. Imorgon får det nog bli asiatiska tacos. Idag blev det pizza. På pizzeria. Men tänker pasta med ost och broccolisås, tomatsoppa, kåöpudding med soyafärs.. 

Veckans drygaste:
Som alla veckor - att ta barnen till och från deras aktiviteter. Vi går. Och det ska regna hela veckan.

Veckans festliga:
Tira ska tävla i gymnastik för första gången på lördag. Så spännande! Och på kvällen är det mellofinal och vi är SÅ taggade här hemma. Jag och tjejerna. Frank är måttligt intresserad. Gissar att det tar två år till, sen är han lika på!

Veckans måsten:

Tisdag - optikern, torsdag - återbesök ögonläkaren, fredag - läkaren med Frank.

+ måste prata med skatteverket, veterinären, comhem och beställa fiber. Kul.

Veckans teveserie: 

Kollade klart på Sex education på Netflix idag och längtar efter säsong två. Men ingen mer serie denna veckan. Tidsbrist. Hann titta på nyss nämnda pga barnen var hos sin pappa i helgen.

Veckans bok:
Brott och straff av Dostojevskij, Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf och Fettpärlan av Maupassant.

 

Då kör vi *pepp*